tiistai 10. elokuuta 2010

Matkapäivä nro 5

Tääl puol ja sil puol. Anteeksi turkulaiset, osaan teidän murretta yhtä vähän kuin te minun. Kuitenkin tämä päivä on kulunut ihmettelemässä Turun nähtävyyksiä. Aurajokea on ylitetty monta kertaa.

Hamburger Börsin aamupalan erikoisuus on gratinoidut kasvikset. Huh. Kyllä minä syön niitä mielellänikin, mutta en sentään aamupalalla. Onneksi peruspaketti oli kuitenkin monipuolinen ja masu täynnä suuntasimme ihmettelemään heti aamusta Turun Tuomiokirkkoa. Olen käynyt siellä joskus 30 v sitten, joten paikka oli minulle kuin uusi. Upeita lasimaalauksia. Tutustumiskohteisiin kuului päivän aikana myös Forum Marinum, sitä kun ollaan merimiehen kanssa naimisissa. Mielenkiintoinen paikka minullekin, opin aika paljon uutta. Sighseeing kesti sitten vähän pidempään kuin normaali turistikierros, minulla oli niin tehokas opas. Istuin huuli pyöreänä autossa, kun Mies pyöritti minua ympäri kaupunkia - ja minulla ei ollut aavistustakaan millä puolella kaupunkia edes oltiin =).Tällä autoajellulla ei syntynyt silmukkaakaan, neule odotti hotellihuoneessa.

Huomenna sitten ollaan jo melkein kotona, Lapsukaisen, Vävyn ja Mussukan kotona. Ihanaa, pääsen taas rutistelemaan ja pusuttelemaan mummon rakasta. Ja yhteistä aikaa riittää ensi viikkoon asti =)

2 kommenttia:

Pami kirjoitti...

Minä rrrakastan hotelliaamiaisella lihapullia, nakkeja ja karjalanpiirakoita. Eikä koskaan kotona tulisi pieneen mieleenkään moisia syödä aamulla!! :-)

mennahuu kirjoitti...

Hotelliaamiaiset ovat ihania! Minulle on jäänyt tamperelaishotellien aamiaispöydistä tapa herkutella joskus mustalla makkaralla ja puolukkahillolla sunnuntaiaamuisin.