maanantai 12. syyskuuta 2011

Automatkailua

Minä olen jo saanut jotain neuleitakin aikaan, mutta ne ovat tuossa sohvan päällä, mittaamatta ja kuvaamatta. Yritän ahkeroida tällä viikolla, olisi sukkasatoonkin ilmoitettavaa.

Jos edellinen viikonloppu vietettiin mummon pienten kanssa, niin viime viikonloppu kului rattoisasti veljen poikien kera. Kesällä meidän aikataulut menivät ristiin rastiin ja kesäreissu siirtyi syksymmälle. Nyt se viimein onnistui ja isojen poikien lisäksi saimme joukkoon mukaan pikkuveljen - kohta 4 v -, meidän kummipojan. Ja oli meillä mukavaa (toivottavasti isoilla pojillakin), kävimme Ylämyllyllä Vanhojen autojen museossa ja pienimmän kanssa bongailimme Cars-elokuvan autoja niistä ihan oikeista ja isoista autoista. Paljon niitä löytyikin; Doc Hudson, Ramone, Fransesco, Luigi..... Ja miten paljon siellä olikaan upeita paloautoja =). Itseäni eniten sykähdytti Fiat 600, postilaatikoiden värisenä. Ihan niin kuin meillä kotona silloin kun minä olin pieni. Silloin sitä matkustettiin fiiatilla ympäri Suomen maan, minä, sisko ja veli takapenkillä plus ne lukemattomat matkatavarat (teltta, patjat, ym. retkikamat, viisi henkisen perheen vaatteet ja liinavaatteet ja... ja.... ja...). Niistä päivistä on jäänyt monta mukavaa muistoa, vaikka me kakarat välillä tapeltiinkin takapenkillä.

Ei kommentteja: