tiistai 8. elokuuta 2017
Urakasta 1/7 valmiina
sunnuntai 18. kesäkuuta 2017
Pikku neitien olkalaukut
Tuota ontelokudetta tuntuu vaan riittävän. Ostin vielä varmuuden vuoksi sitä kaksi rullaa, että varmasti riittää kesäkassiin. No nyt siitä yhdestä rullasta on tehty se kesäkassi, nämä kaksi olkalaukkua ja vielä vaan tuntuu riittävän.
Hyvä vaan, sillä tilasin samalla harmaata meidän tulevaan vessanmattoon. Tuolla määrällä taidan saada virkatun olohuoneen maton aikaiseksi. Kun vaan ensin löytäisi inspiraation aloittaa sen....
Tässä siis seuraavat valmiit. Pikkuneitien olkalaukut, samaan tyyliin kun äidin kesäkassikin on. Ontelokudetta näihin kului yhteensä 408 g ja papan maalaamat duffelinapit.
Seuraavaksi kaivelin puuvillasekoitelankaa, josta syntyy asustehuivi. Ja siinä sivussa valmistuu pikkupojan puuvillaneule. Olisi enää puolta hihaa ja kaulusta vailla. Vaikka hommia tuntuu riittävän siellä ja täällä, sekä allergia ja muut taudit kerryttää päiväuniaikaa, niin käsitöitäkin näkyy syntyvän.
perjantai 9. kesäkuuta 2017
Virkattu laukku
Nyt kun tämä luovuuden putki taas aukesi, niin valmista tulee. Siihen kyllä auttoi paksu ontelokude ja 6,5 mm koukku jonkin verran.
Tässä aiemmin keväällä kyselin tyttäreltäni mitä kässätarviketta hän haluaisi tai tarvitsisi äitimuorin varastoista. Nämä laukun sangat nähtyään tuli samalla toive virkatusta laukusta, jota hän käyttäisi cruisingeissa ja muissa autotapahtumissa. Sopivan pieni, mutta tarpeeksi iso ja joka sopisi 50-luvun henkeen. No siitä ajan hengestä en tiedä, mutta tyttären lempiväristä tuli laukku tehtyä.
Ja sen verran tuli kudetta Lankavalta tilattua, että kaikki perheen naiset saavat lopulta samanväriset laukut. Pikkutytöille tehdään vaan olkalaukut.
tiistai 6. kesäkuuta 2017
Pitkään tahkottu
Kauan tämäkin nuttu on pyörinyt puikoilla, nyt se on vihdoin valmis! Ja minä olen niin tyytyväinen. Kokeilin ensimmäistä kertaa tehdä takkia kauluksesta helmaan, ns. February sweater mallilla. No eihän sillä loppuun asti menty, meikäläinen kun soveltaa lähes aina.
Kotona jostain syystä löytyy lankaa... ja osa niistä on sitä luksusta. Tämän takin langaksi valikoitui Katian Rustic Silk, 100% silkkiä. Ei mikään kiiltävä, vaan ihanan pehmoinen ja mukavan tuntuinen iholla. Takkiin tein helmaa niin pitkälti kuin löysin mustaa lankaa ja tulihan tuota pituutta. Helma ylettyy minua pohkeeseen. Toisaalta tälläinen lyhyenläntä ei montaa senttiä tarvitse 😄.
Tästä tulee varmasti käyttötakki, koekäyttöön se pääsee heti huomenna työmatkalla.
Takkiin kului lankaa 655 g ja se neuloutui 4,5 mm Addi pyöröillä.
sunnuntai 23. huhtikuuta 2017
Koukkuamista
Lanka Teeteen Sara, 100% merinovilla, 68 g.
Koukku 5 mm.
Olen minä vielä hengissä
![]() |
| Opalin hopekimaltaiset sukat, koko 30 Lanka Opal Funny mit silvereffek, 50 g Puikot 2,5 mm |
![]() |
| Pitkä villatakki, ohje jostain Novitan vanhasta lehdestä Lanka Novita Kelo, 1 kg Puikot jotain.... |
![]() |
| Lapaset, koko lasten |


