perjantai 18. tammikuuta 2013

Ikiomaa vol 2

Nää on mun, nää on mun, lökäsukkani mun.... Siitä onkin pitkä aika, kun tein itselleni viimeksi sukat. Nyt niitä tuli tehtyä kahdet. Jess.

Mun sukat, koko 35-36
Lanka Schoppel Wolle Zauberball Stärke 6, väri Charisma, 87 g
Puikot 3,5 mm
 
 
 Mun sukat 2, koko 35-36
Lanka Novita Kukkaketo, väri kesäkimppu (829), 89 g
Puikot 3,25 mm

Reilun viikon verran olen pitänyt villasukkia ja säärystimiä yötä päivää, kun leikatun jalan pohkeesta on vetänyt suonta ihan kiitettävästi. Lääkäri ja jumppari varoittelikin, että kun polvi on nyt uudessa muodossaan, niin lihakset, hermot ja suonet joutuvat etsimään uudelleen paikkansa ja kolotuksia siellä täällä voi esiintyä. Mutta nuo suonenvedot olisin voinut lahjoittaa jonnekin muualle. Yhtään kylmää ei jalka siedä, silloin minulta kävelykyky hukkuu tuskan alle.... Jos näillä polvisukilla saisin vähän lämmitettyä pohjettani, niin elämäkin helpottuisi.

Tänä iltana ei haittaa vaikka kolottaisi, kiskoisi ja vetäisi. Ukkokulta tulee kotiin ja minulla on täällä odottamassa lämmin sauna ja herkkuruoka. Olihan jo aika tullakin, 20 päivää hän viettänyt risteillen Perämerellä. Eikä siinä paatissa taida olla huvituksia niin kuin ruotsinlaivoissa.... Ja toisekseen, tämä emäntäkin olisi vähän halia ja juttuseuraa vailla ;).

 

1 kommentti:

Virpi kirjoitti...

No, nuo sukat varmasti lämmittää jalkoja ja toivottavasti suonenvedot pysyy loitolla.