maanantai 1. marraskuuta 2010

Viikkoraportti

Viikko on taas vierähtänyt johonkin, se varmaan upposi siihen pimeään säkkiin, joka ympäröi nyt joka paikkaa. Viikonloppu humahtikin tosi nopeasti, sillä olimme vierailulla vieraanvaraisessa Pohjois-Karjalassa. Ja meitä kohdeltiin siellä kuin kuninkaallisia; saimme kylpeä savusaunassa (ihan kuin Victoria ja Danielkin), herkuttelimme hirvipaistilla ja vietimme aikaa mukavien ihmisten kanssa. Tuliaisiksi veimme herkkukorin ja sinne mukaan sujautin pari patalappua.
Himppu mummon patalaput, 2 kpl, 20 x 19 cm
Lanka Novita Nalle ja sukkalangan jämiä,  yht 58 g
Virkkuukoukku 3 mm

Sukkiakin on tullut väännettyä, alla olevat aloitin viikko sitten Kuopion reissulla ja tällä reissulla ne sitten valmistuivat. Illalla kyläpaikassa meitä oli kolme (talon emäntä, tytär ja minä) innokasta neulojaa ja kyllä me vaihdettiinkin ajatuksia ja kokemuksia neuleista ja langoista. Miehet eivät tainneet ihmetellä lainkaan, olivat molemmat niin tottuneita lankahulluihin neuloviin naisiin =)
Miesten sukat, varsi ja jalan päällinen 6 o 2 n, koko 41-42
Lanka Drops Fabel, väri 520, 73 g
Puikot 2,5 mm Knitpics

Yksi patalappu jäi keskeneräisenä kotiin viikonlopun alkaessa ja tein sitten loppuun lapun sunnuntai-iltana kun jäin taas yksin kotiin märehtimään.
Himppu mummon patalappu, 1 kpl, 20 x 19 cm
Lanka Novita Nalle ja sukkalangan jämiä, 39 g
Virkkuukoukku 3 mm

Minä olen tunnetusti huono juoksemaan "muotivillitysten" perässä, joten silloin kun muut neuloivat näitä tiskikukkasia, minä olin ihan ulkona asiasta. Ihastelin kyllä näitä muiden blogeissa, mutta en kokeillut itse neulomista ennen kuin nyt. Valitettavasti olen printannut ohjeet jostain netistä/blogista niin, että niissä ei ole osoitetta. Jos joku tuntee ja tietää sivun, niin vinkatkoon. Lisään sitten linkin tännekin. Harjoitusta tämä kuitenkin vielä vaatii; ihme reikiä noissa lyhennetyissä kerroksissa.
Tiskikukkanen, halk. 25 cm
Lanka Novita Cotton Luxus, väri 508, 33 g
Puikot 4 mm

Nyt voisi vähäksi aikaa vielä ottaa puikot käteen ja jatkaa kummitytön neuletta. Kyllä se siinä sivussa etenee, ollaan jo menossa kainaloissa. Nyt pitäisi vaan ratkaista millaisen hihaistutuksen tekisi, että siitä tulisi hyvä.

3 kommenttia:

MariL kirjoitti...

Ihania nuo patalaput!

intsu kirjoitti...

Kylläpäs on erityisen kauniita patalappuja. Sukatkin ovat hienon väriset. Ajattele,minä en ole tehnyt vielä ainuttakaan rättiä!

Minna kirjoitti...

Siitä Modan mekosta vaan. En ole nopea todellakaan, vaan sain kunnian testineuloa sen mekon kesällä. Sen on suunnitellut Lahden lankakauppa Heinin omistaja ja minä pakersin mekon kimpussa toukokuusta elokuuhun. Tai oikeastaan toukokuussa aloittelin ja tein vähän, kesä-heinäkuussa en ollenkaan ja elokuussa sitten varsinaisesti tein sen. Aikaa vievä oli tehdä - olen kovin hidas neulomaan. Mutta lopputulos on ihana. Vaikkei kuitenkaan ihan yhtä ihana kuin mekon sisältö :)